În timp ce Ministerul Educaţiei abia a lansat, săptămâna aceasta, proiectul manualelor online, practic vârful tehnologic posibil în România, în multe sate şi chiar oraşe din ţară, copiii învaţă încă din manuale publicate acum 17 ani, care conţin informaţii învechite. În timp ce Ministerul Educaţiei abia a lansat, săptămâna aceasta, proiectul manualelor online, practic vârful tehnologic posibil în România, în multe sate şi chiar oraşe din ţară, copiii învaţă încă din manuale publicate acum 17 ani, care conţin informaţii învechite.
România încă se învecinează cu Iugoslavia şi depune eforturi pentru a adera la Uniunea Europeană - acestea sunt câteva din informaţiile eronate care continuă să apară într-unul din manualele de Cultură Civică pentru clasa a VIII-a folosite la sate, dar şi în şcolile din oraşe de provincie, publicat în 1996. În plus, metoda de prezentare şi explicare a informaţiilor este foarte încâlcită şi greu de pătruns de învăţăcei.
De vină pentru această situaţie sunt condiţiile greu de îndeplinit pe care Ministerul Educaţiei le impune la licitaţii: costuri reduse, mult sub valoarea de producţie, şi calitate superioară. Din această cauză, manualele editate anual nu sunt suficiente pentru toţi copiii care merg la şcoală, iar directorii unităţilor de învăţământ suplimentează cu cărţi vechi.
“Din păcate există încă multe manuale vechi cu informaţii depăşite. Profesorii care se respectă ignoră astfel de manuale, dar o parte din cărţi ajung la elevi. Manualul este instrumentul de bază al şcolarului şi dacă manualul este fals şi elevul cântă fals”, a declarat Melu Iacob, profesor de istorie.
Informaţiile din manualul de Cultură Civică au fost valabile până în ianuarie 2007, când România a aderat la UE
Recent au fost publicate normele metodologice pentru un proiect care a surâs anii trecuţi atât patronilor, cât şi părinţilor. Este