Regizorul, actorul, scriitorul şi scenaristul Metod Pevec, născut în 1958, este licenţiat al Facultăţii de Filozofie din Ljubljana, Secţia de literatură comparată, respectiv de filozofie. Primele sale apariţii pe marele şi pe micul ecran datează din vremea liceului şi a studenţiei, cînd a jucat în filme precum Cînd se coc căpşunile (1978) şi Ne vedem în următorul război (1980). În anii ’80, la teatrul radiofonic erau transmise piesele sale (Muzicantul, Şampania, bucla şi amintirile, Băiatul fantomatic). Este autorul romanelor: Carmen (1991), Maria Ana (1994), Luna, viorile (1994), O seară la Dubrovnik (2002). La începutul anilor ’90 a revenit la film ca scenarist şi regizor, iar de atunci activitatea sa scriitoricească s-a limitat la scenaristica cinematografică. A regizat, de asemenea, o serie de filme de lung metraj: Carmen (1995), Sub fereastra ei (2003), Estrellita (2007), Hitul verii (2008), Noapte bună, domnişoară (2011), Alexandrinele (2011), Exerciţii de îmbrăţişare (2012).
În ziua de 13 mai, documentarul Alexandrinele a fost proiectat la sediul Centrului Ceh din București. Pe 14 mai, filmul Exerciţii de îmbrăţişare a fost proiectat la Institutul Cultural român din București. Metod PEVEC a participat la ambele proiecții. Evenimentul a fost organizat de Ambasada Sloveniei la București, cu sprijinul Centrului Ceh din București.
Documentarul Alexandrinele rememorează dureroasa experienţă a emigraţiei – aproape în exclusivitate feminine – care a afectat, pînă la izbucnirea celui de-Al Doilea Război Mondial, o bună parte a populaţiei tinere din Valea Vipavei (teritoriu aflat în vestul Sloveniei de azi). Astfel, politica de asimilare forţată promovată de regimul fascist şi sărăcia i-au silit pe bărbaţi să plece în căutarea unei vieţi mai bune tocmai în îndepărtata Argentină, de unde mulţi nu s-au mai întors niciodată. În schimb, femeile şi adolescent