Încă din cele mai vechi timpuri, publicitatea a fost unul dintre instrumentele principale de promovare şi vânzare preferat de majoritatea întreprinzătorilor maramureşeni. Produse precum adaosul de cafea, oţetul, promovarea atelierelor de croitorie ori a tipografiilor erau nelipsite din paginile ziarelor din Maramureş.
Comparativ cu perioada prezentă, reclamele din perioada interbelică se caracterizează în principal printr-un conţinut foarte bogat în informaţii. Începând cu sectorul industriei grele şi până la serviciile de pompe funebre ziarele din perioada interbelică promovau aproape orice. Una dintre reclamele nelipsite aparţine Fabricii de acid sulfuric şi produse chimice Phonix, care anunţa cititorii „pentru orice cultură raţională este absolut nevoe de superfosfat“, Ziarul Baia Mare, 1927.
Un loc de cinste în paginile publicaţiilor era ocupat de prestatorii de servicii. Astfel, croitoria G.Dulfu doreşte să se facă remarcată prin următorul sfat: ”Doamnă! Înainte de a vă face ultimele costume de iarnă, este în interesul dumneavoastră să luaţi la cunoştinţă că un specialist cu praxă îndelungată în capitală se găseşte la croitoria G. Dulfu din strada V. Lucaciu, 1, şi este mai în măsură ca oricare altul să vă execute după ultima modă taielluri, mantouri, pardesie şi orice alte lucrări ce ţin de secţia croitorie pentru dame care s-a înfiinţat de curând aici.” Ziarul Cronica, 1937. Blănarii au decis să se promoveze prin texte ca: „În atelierul meu de blănar şi cojocar execut după ultima modă blănuri noui, prefac pe cele vechi şi le repar, precum şi orice alte lucrări în branşă. Schwartz Paul, Strada Vasile Lucaciu 1, casa nouă a dlui ing. Ionescu“ Ziarul Cronica, 1937.
Meşterii au pus accent pe noutatea produselor oferite dar şi pe calitatea lucrărilor. „La zugravul Nicolae Veis, strada Olarilor 12 au sosit cele mai moderne mode