Procesul de privatizare al CFR Marfă a ajuns la o nouă etapă, mai multe companii îndeplind condiţiile pentru aceasta.
Compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român şi asocierea Transferoviar Grup şi Donau-Finanz din Austria, respectiv investitorii interesaţi anterior de preluarea CFR Marfă, s-au precalificat pentru etapa următoare a procesului de privatizare. Pentru ministrul de resort, Relu Fenechiu, succesul este reprezentat de finalizarea procedurii, acesta declarând pentru Radio România Actualităţi că: “Dacă din cauza mea sau a oamenilor din minister procedura nu se finalizează, îmi dau demisia. Succes pentru mine va fi atunci când procedura va fi finalizată şi voi vedea că una din companiile care s-au înscris în această procedură a câştigat şi îmi dă toate şansele ca viitoarea companie de transport marfă să fie o companie care să se dezvolte atât în interiorul României, cât şi în afara graniţelor”.
Privatizarea CFR Marfă presupune vânzarea a 51 % din acţiunile companiei. Ministerul transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfă şi a relaxat unele condiţii impuse ofertanţilor. Nivelul cifrei de afaceri solicitat a fost redus de cinci ori, de la 100 milioane de euro la 20 milioane. Cu toate acestea, nu a fost însă modificat preţul de pornire, de 180 milioane de euro, sau termenul de desemnare a câştigătorului, de 20 iunie.
Procesul de privatizare al CFR Marfă a ajuns la o nouă etapă, mai multe companii îndeplind condiţiile pentru aceasta.
Compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român şi asocierea Transferoviar Grup şi Donau-Finanz din Austria, respectiv investitorii interesaţi anterior de preluarea CFR Marfă, s-au precalificat pentru etapa următoare a procesului de privatizare. Pentru ministrul de resort, Relu Fenechiu, succesul este reprezentat de finalizarea procedurii, acesta declarând pentru Radio România Actualităţi că: “Dac