Laptopurile sunt cele mai căutate şi utilizate gadgeturi din România, iar de la începutul anului şi până în prezent preţurile au prezentat o uşoară scădere. Se pare însă că lucrurile se vor schimba.
“Evoluţia cursului valutar, mai precis întărirea leului faţă de valutele forte (EUR si USD), împreună cu alţi factori a dus la o scădere a preţului laptopurilor de la începutul anului şi până în prezent. Este însă improbabil ca această tendinţă să continue, având în vedere că, cel puţin pentru moment, paritatea RON/EUR s-a stabilizat. Introducerea noii game de procesoare în lunile iunie-august va aduce cu sine o creştere a preţurilor pentru aceste produse” a declarat pentru ECONOMICA.NET Alina Ceauşescu, marketing manager Toshiba.
Potrivit acesteia, piaţa de notebook-uri se va situa, conform estimărilor, la aproximativ 500 000 de unităţi anul acesta, într-o uşoara scădere faţă de anul trecut, când piaţa a inregistrat aproximativ 530 000 de laptop-uri, achizitionate de către clienţii finali.
Deşi mulţi retaileri dau tabletele ca un înlocuitor veritabil al notebook-urilor şi ultrabook-urilor, acest lucru este puţin probabil, iar Toshiba ne lămureşte de ce.
“Segmentul ultrabook-urilor este în creştere, poate nu la fel de spectaculoasă în Romania faţă de ţările cu venituri mai mari, dar tendinţa este clară. Este adevărat că vedem o creştere spectaculoasă în segmentul tabletelor, însă acestea nu prezintă un real pericol pentru piaţa laptop-urilor în general sau a ultrabook-urilor în special, având o utilitate mult mai redusă, axata mai mult pe consumul de conţinut decât pe generarea lui” a mai spus Alina Ceauşescu.
Potrivit celor de la Toshiba, în acest moment studiile arată ca tabletele sunt în general privite ca un al doilea dispozitiv mobil, pe lângă laptop. Nu există, conform acestor studii, nici un utilizator de tabletă care să nu aibă şi u