Festivalul de Film din Franţa a devenit rampa de lansare a unor designeri consacraţi parţial, doar în anumite zone, dar şi terenul de joacă al marilor case de modă. Indiferent de statut, Festivalul de Film de la Cannes este cea mai importantă miză şi în modă.
Nicole Kidman, într-o rochie Christian Dior, şi Audrey Tautou, într-o creaţie a casei Yiqing Yin, au dat startul, miercuri seară, celor 12 zile de „defilări“ ale starurilor pe covorul roşu de la Cannes, unul dintre cele mai importante evenimente ale anului pentru casele de modă.
A fost paradoxul care reprezintă moda de pe Croazetă din ultimii ani: case de modă consacrate şi designeri noi pe piaţă, în acelaşi loc, purtate de nume celebre.
Cu aproape o lună înainte de sosirea celebrităţilor, Cannes este populat de reprezentanţii marilor şi micilor case de modă care aşteaptă anunţarea filmelor selecţionate pentru ediţia respectivă. Aceştia aleg actriţele care vor purta piesele brandului respectiv pe Croazetă, fiind una dintre cele mai importante mize ale industriei.
Iar vedetele care vor avea parte de cea mai mare vizibilitate se află în topul listei celor mai căutate personalităţi. Aşa cum este cazul actriţei Nicole Kidman, în această ediţie, vedeta incontestabilă a festivalului. Rochia albă înflorată de la Dior sau cea neagră, din piele, semnată Calvin Klein, împreună cu coafurile atipice apariţiilor sale vor face ocolul globului prin miile de fotografii realizate în ultimele zile.
Mila Jovovich
Cum faci rost de rochie la Cannes
La casa de modă a creatorului libanez Elie Saab, obişnuit cu covorul roşu, regulile se schimbă. Actriţele sunt cele care vin pentru a împrumuta rochii, şi nu invers. „Noi nu le contactăm, trebuie ca ele
să-şi dorească să îmbrace rochiile noastre“, a declarat Emilie Legendre, directoarea departamentului de comunicare al acestei case.