Deşi un sfert din populaţia sa este în şomaj, iar deficitul bugetar atinge cote alarmante, Spania cheltuieşte peste două miliarde de euro pentru patru submarine, care ar urma să fie sub comanda Marinei spaniole. Nenorocirea este că primul submarin dintre cele patru are o „mică” eroare tehnică: are cu 100 de tone mai mult, ceea ce înseamnă că, odată scufundată, nava n-ar mai putea reveni la suprafaţă.
Deşi cele 100 de tone în plus pe care le are submarinul nu par a fi atât de multe, având în vedere că greutatea navei când e scufundată atinge 2.430 de tone, inginerii de la Navantia, compania contractată pentru proiect, spun că sunt destule pentru ca vasul să nu mai revină la suprafaţă. avantia a raportat că un exces de greutate de până la 100 de tone a fost adăugat în timpul construcţiei, iar compania ar putea regândi planurile tehnice penru întreaga ambarcaţiune.
O regândire a planurilor pentru submarin ar însemna costuri suplimentare pentru o Spanie cufundată în datorii şi care trece printr-o austeritate severă. Potrivit Russia Today, pentru a rezolva problema „supraponderabilităţii”, Navantia va trebui să mărească lungimea navei. Fiecare metru suplimentar, însă, va costa statul spaniol 7,5 milioane de euro. Într-un comunicat oficial, reprezentanţii ministerului spaniol al Apărării au spus că situaţia nu e chiar atât de gravă pentru că, în cazul unor astfel de proiecte tehnologice complexe, întârzierile şi cheltuilelile neprevăzute sunt inevitabile. Totuşi, aceste cheltuieli neprevăzute vin după ce ministerul Apărării din Spania şi-a redus bugetul cu aproximativ 30 la sută, ca parte a măsurilor de austeritate
Dezvăluirea despre costurile submarinului „supraponderal” au fost făcute joi de cotidianul spaniol „El Pais”, care a relatat că S-81 Isaac Peral, considerat de unii cel mai modern submarin non-nuclear din lume, a costat deja statul spaniol apro