Printr-un contract ilegal de marketing, Aeroportul și compania aeriană Wizz Air trimit concurența la plimbare. Justiția spune că e vorba de un contract discriminatoriu. De 5 ani, Ministerul Transporturilor nu a luat nicio decizie Sursa: ADI PÎCLIȘAN
Din 2008, scandalurile se ţin scai de Aeroportul In ternaţional „Traian Vuia” din Timişoara. Există numeroase rapoarte, decizii judecătoreşti şi o anchetă a Comisiei Europene care arată neregulile făcute de conducerea aeroportului. Cu toate acestea, Ministerul Transporturilor nu a luat nicio poziţie fermă cu privire la acest caz.
Contractul
În 2008, conducerea Aeroportului Timişoara, prin directorul Daniel Idolu, a semnat un contract de marketing cu Wizz Air. Potrivit acestei înţelegeri, compania aeriană era scutită de aproximativ 85% din plata taxelor de aeroport, în care intrau taxele de pasageri, tarife de decolare şi aterizare, de iluminare şi manipulare. Mai exact, prin contractul de marketing se stipula faptul că dacă Wizz Air va transporta, lunar, prin Aeroportul Internaţional Timişoara până la 5.349 de pasageri va plăti 8 euro taxă de aeroport pentru fiecare călător. Dacă va avea între 5.350 şi 10.690 - va plăti 6 euro, pentru un număr între 10.691 şi 15.999 – 5 euro, pentru 16.000 - 31.999 de pasageri se va plăti 4 euro, iar dacă depăşeşte 32.000 de pasageri, doar 3,5 euro.
În urma acestui contract, preţul biletelor a scăzut cu un procent între 20 şi 25%. Contractul nu a fost atribuit în urma unei proceduri de licitaţie şi nu stipulează cu exactitate activităţi concrete de marketing care vor fi derulate.
Raportul
Potrivit unui raport făcut de Direcţia Generală de Control din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, decizia de a se încheia acest contract nu a fost supusă aprobării Adunarii Generale a Acţionarilor (AGA) şi Consiliului de Administraţie (CA).
„Cons