Compania de drumuri se pregăteşte să rezilieze şi ultimul contract pe care îl mai are cu americanii de la Bechtel, care au încasat deja peste 1,4 mld. euro pentru doar 52 de kilometri de autostradă finalizaţi şi alţi 60 de kilometri care sunt doar pe jumătate construiţi.
„Luni se încheie (contractul cu Bechtel – n.red.) cu totul. O să aveţi mesaj oficial şi comunicat de presă“, a spus Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură şi investiţii străine, după un eveniment organizat ieri de Camera de Comerţ Româno-Britanică.
Rezilierea contractului va implica însă şi plata unor despăgubiri către constructorul american, având în vedere că încetarea contractului se face înainte ca lucrările să fie finalizate. Întrebat care vor fi despăgubirile pe care statul român le va plăti americanilor, Şova a spus că suma a fost deja stabilită însă nu poate să o comunice încă.
Considerat unul dintre cele mai păguboase contracte încheiate de statul român, proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania a continuat să producă şi anul trecut efecte pe lista de plăţi a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), în ciuda faptului că rezultatele pe teren nu se mai văd de ceva vreme.
Anul trecut, Bechtel a fost al cincilea cel mai bine plătit constructor de către CNADNR, încasând peste 76 de milioane de euro, în ciuda faptului că lucrările pe singurul tronson de autostradă pe care Bechtel îl mai construieşte, Suplacu de Barcău-Borş, au înaintat în ritm de melc: doar 1%. Sau, cu alte cuvinte, anul trecut Bechtel a construit doar circa 600 de metri de autostradă, deşi a primit 76 de milioane de euro, bani suficienţi pentru cel puţin 10-12 kilometri de autostrăzi. Cea mai mare parte a sumelor plătite anul trecut au fost însă plăţi restante şi nu bani care să asigure continuarea lucrărilor.
Contractul cu B