Acționariatul elvețian al companiei aviatice Carpatair a decis mărirea capitalului social al companiei cu suma de cinci milioane de euro, investiție ca are ca scop finanțarea programului de restructurare și modernizare a flotilei sale, precizează Departamentul de Relații Medial al companiei.
”Decizia acționarilor Carpatair privind această infuzie de capital a fost condiționată de reducerea numărului de zboruri de pe Aeroportul Internațional Timișoara, în favoarea aeroporturilor care respectă și încurajează libera concurență”, a declarat Nicolai Petrov, director general executriv al Carpatair SA.
Motivația directorului Petrov vine pe fondul conflictului deschis pe care compania Carpatair îl are cu conducerea Aeroportului Internațional Timișoara(AIT), după ce în ultimii trei ani cele două societăți s-au acționat reciproc în intanță pentru datorii financiare de care se acuză reciproc. Apariția pe piață a unui nou competitor în anul 2008, e vorba de Compania Wizz Air, a tensionat și mai mult relațiile dintre Carpatair și AIT, compania cu acționariat elvețian simțindu-se defavorizată în relația cu aeroportul timișorean. Astfel, între 2010 și 2013, au existat pe rolul instanțelor judecătorești nu mai puțin de 29 de procese între AIT și Carpatair. La momentul actual numărul acestora s-a diminuat la 16.
În disputa dintre cele două societăți s-a implicat și Ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, care a trimis corpul de control al ministerului la Timișoara. Rezultatul controlului poate genera schimbarea conducerii aeroportului timișorean, lucru solicitat în mai multe rânduri, chiar ministrului Fenechiu de către directorul companie aviatice, Nicolai Petrov.
Carpatait operează pe AIT din anul 2005, iar în timp numărul curselor efectuate de compania aviatică s-a ridicat la 37. În ultimul an numărul acestora a scăzut la doar 12, Carpatair pierzând 25 de