Bloggerul clujean Radu Băzăvan a făcut un film numit „Usturoi“, o peliculă despre prietenia dintre un român şi un rrom. Prietenul său, copywriterul timişorean Lucian Mircu, care se află la Festivalul de Film de la Cannes, i-a făcut o surpriză: a pus un usturoi pe covorul roşu şi l-a fotografiat. Imaginea vine ca o încurajare în condiţiile în care clujeanul caută finanţare pentru a-şi monta filmul, promovat pe reţelele de socializare.
„Lucian mi-a zis înainte să plece la Festivalul de Film de la Cannes că îmi va face o surpriză. Nu a spus însă ce. Când am văzut poza…“, spune Radu Băzăvan. S-a bucurat evident, deşi încearcă din răsputeri să găsească finanţare pentru a putea monta filmul, a-l promova şi a şi plăti actorii care au jucat în el.
Pentru montare i-ar ajunge vreo 37.000 de euro (n.r. cam cât câştigă Loreen pentru concertul de la Cluj), iar pentru o promovare ca la carte şi pentru plata salariilor celor care au muncit la film - alţi 53.000 de euro. Însă, clujeanul este optimist.
„Ne vom descurca. Nu ne imaginăm că vom ajunge la Cannes, aşa cum a ajuns usturoiul din poza lui Lucian, şi nici nu visăm că vom câştiga Oscaruri“, adaugă Groparu.
În doar trei săptămâni, el a făcut un lungmetraj despre o povestea ardelenească despre copilărie şi prietenie, despre Cluj şi Transilvania, despre lumea care nu se vede la televizor.
„Am vrut să transmit o poveste frumoasă, convingătoare. Luci, regizorul (n. r.Luciano Alexander), mi-a spus că ar vrea un film cu copii, cu universul rural românesc care e foarte frumos, un film cu Transilvania, unde avem peisaje superbe şi e păcat să nu le valorificăm.
În fiecare zi vedem la televizor blocuri, oameni grăbiţi, vedem agitaţie, dar România nu e numai asta.
Nu are nimeni treaba cu cineva, cetăţean român, rom, ungur sau sas, câtă vreme îşi vede de treabă.
Ei, treburile astea nu prea le