Administrația locală din Constanța se trezește în al 12-lea ceas. După ce transportul în comun a fost paralizat jumătate de zi din cauza grevei șoferilor, primarul Radu Mazăre s-a pus la masa negocierilor cu salariații RATC, cărora le promite redresarea situației. Soluția? Controale drastice pe autobuze, doar-doar regia se va revigora din punct de vedere financiar. Reprezentanții Regiei au primit promisiuni peste promisiuni astăzi de la însuși edilul urbei. „Primăria ne va ajuta. Noi vrem să facem o reclamă cu scăderi de tarife, cu controale, cu tot ce se poate să ne poată crește și nouă încasările, să putem funcționa. Dumnealui vrea să ne ajute în tot ce înseamnă reclame, tot ceea ce privește Poliția Locală, controale. Ne gândim la niște abonamente mai mici pentru elevi în raport de venitul părinților”, a declarat Mihai Jitariu, reprezentant salariați RATC. Ani de zile Primăria a lăsat Regia să se autofinanțeze, după o schemă financiară care nu avea nicio logică economică. Autobuze cumpărate pe un contract controversat, pentru care municipalitatea plătește și acum, după 12 ani, bani greu de la buget și o schemă de personal atipică. Mai exact, un sindicat al cărui lider era consilier local, apropiat al lui Mazăre și mâna dreaptă a directorului general al RATC, de care edilul Radu Mazăre acum se … dezice! „Situația în care s-a ajuns, s-a ajuns în urma unui management, sau pe românește a unei conduceri proaste. Ăsta este și motiviul pentru care acum două luni de zile am schimbat fostul director, pe domnul Coiciu, care și-a făcut treaba în ultima perioadă, dar în ultimii ani de zile n-a mai gestionat cum trebuie societatea, cu consecințele de rigoare: datorii foarte mari la stat, salarii mici, pentru că oamenii au salarii mici, pentru că înțeleg că se învârt în jurul a 10 milioane de lei vechi sau o mie de lei”, a declarat primarul Constanței, Radu Mazăre. Soluția propu