Este născut în Cluj-Napoca, are doar 23 de ani şi este interesat de domeniul video, foto, grafică şi calcă pe urmele directorilor de imagine mai cunoscuţi ca Viorel Sergovici, Mihai Malaimare Jr., Oleg Mutu, Marius Panduru, Vivi Drăgan Vasile.
Nu îi vedem şi nici auzim, puţini le cunoaştem numele, nu apar în faţă camerei de luat vederi dar sunt în spatele ei.
De la mişcarea de cameră, designul de lumină şi de culoare, expunere, încadratură, la relaţia cu scenografia şi intervenţiile asupra peliculei în post-producţie directorii de imagine sunt unii din cei mai importanţi oameni pe platoul de filmare, fie că se filmează un videoclip muzical, fie un film sau o reclamă.
Ei sunt mâna dreaptă a regizorului fără de care ceea ce vedem pe ecranele televizoarelor sau cinematografelor nu ar fi posibil. Unii regizori şi directori de imagine cooperareaza atât de bine încât se formează o legătură între ei care se continuă de-a lungul mai multor proiecte la care lucrează sau vor lucra împreună.
Sunt directori de imagine cunoscuţi în România în această branşă, unii enumeraţi mai sus, care au lucrat la filme importante din cinematografia românească şi nu numai.
Dar mai sunt şi tineri care sunt la început de drum care încep să desluşească tainele lucrului cu camera video şi unii din ei dovedesc un real talent.
Matei Pleşa, un tânăr de doar 23 de ani, este unul din ei.
În timpul liceului Matei a fost mai mult pasionat de fotografie decât de filmări. Fotografia l-a învăţat multe, cele mai importante lecţii fiind de compoziţie şi utilizarea luminilor în obţinerea efectelor şi transmiterea mesajelor dorite.
După terminarea liceului el a avut de ales între a merge la facultate sau a descoperi ce poate să facă în domeniul video, domeniul care a început să-l intrige (de la fotografie la video nu este d