Bechtel pleacă din România şi lasă în urmă sute de kilometri de autostradă nerealizaţi. Paguba nu se opreşte aici. În judeţul Cluj, sătenii din apropierea Autostrăzii Transilvania încă mai aşteaptă ca americanii să le repare casele şi drumurile stricate de camioane. Bechtel pleacă din România lăsând în urmă şi multe datorii către firmele cu care au lucrat la autostradă.
Au trecut patru ani de când fost dat în folosinţă tronsonul de autostadă Gilău - Turda, iar drumul judeţean din apropiere arată ca după război. Drumul judeţean pe care circulau camioanele Bechtel nici măcar nu mai are asfalt pe el; şoferii care circulă acum pe aici pot admira tronsonul de autostradă Gilău - Turda în timp ce-şi strică maşinile. De banii cât a costat acest tronson se puteau asfalta 5.000 de kilometri de astfel de drumuri judeţene.
Şoferii spun că drumul judeţean era proaspăt asfaltat când au început lucrările la autotradă, iar după ce a fost distrus de camioanele Bechtel nu s-a mai reparat nimic. Vezi ce spun câţiva dintre aceştia, în materialul video
Pagubele lăsate în urmă de Bechtel nu se rezumă la drumuri stricate. Camioanele americanilor au zdruncinat din temelii casele sătenilor din zonă. O femeie e necăjită de faptul că drumul a fost atât de distrus, încât casa i s-a înclinat iar uşa nu poate fi închisă. "Şi uşa e înclinată, că nu o putem închide", spune ea. "S-a înclinat casa şi se duce în partea aia, de când au trecut camioanele, că înainte a fost bună".
Femeia, în vârstă de 73 ani, nu are bani să-şi repare casa. Ea spune că a primit promisiuni de la Bechtel când au început lucrările la autostradă, dar americanii nu s-au ţinut de cuvânt.
Aurelia Pop e o altă pensionară. "Au spus când am semnat că suntem de acord să treacă cu camioanele pe şoseaua asta că, dacă se strică casa, o repară ei", spune ea.
Oamenii nici nu vor să mai audă de american