Rețelele de socializare online au dat peste cap toate pronosticurile și calculele pe care le-au făcut specialiștii în ceea ce privește viitorul industriei online. Vorbim de platforme care au ajuns la sute de milioane de utilizatori activi în întreaga lume. Prin rețelele de socializare s-au pornit proteste, revoluții, s-au schimbat președinți și guverne. E locul în care pornesc campanii umanitare, sociale, iar companiile își anunță noile produse. N-ai cont pe una dintre rețelele de socializare, ești ca o fantomă pe internet.
La nivel global, în topul celor mai de succes platforme de socializare sunt Facebook (aproximativ 750 de milioane de vizitatori unici pe lună) și Twitter (250 de milioane de vizitatori unici pe lună), potrivit topului alexa.com. Această ierarhie se păstrează și în România, însă comparația cifrelor arată o diferență uriașă de popularitate între cele două platforme.
Potrivit datelor facebrands.ro, pe Facebook sunt în jur de 5,8 milioane de conturi din România, în timp ce pe Twitter sunt doar 510.000 de utilizatori înregistrați. De ce sunt diferențe atât de mari în ceea ce privește numărul de utilizatori între cele două rețele de socializare în România? De ce nu are succes Twitter în România?
„Twitter nu e o platformă de ignorat”
„Cred că o primă explicație a succesului de masă scăzut al Twitter în România este că limitarea numărului de caractere per tweet s-a făcut ținând cont de obișnuința de scriere din US. Cu niște ani de presă în spate, pot spune cât de invidioși eram, pe vremuri, când încercam să facem pagina 1 cu titluri percutante: în limba română, e foarte greu să sintetizezi în cuvinte scurte și clare.
Pe de altă parte, e vorba și de ceea ce aș numi marketingul adiacent: spre deosebire de Facebook, Twitter a avut acces limitat la campaniile publicitare ale altor branduri, care să împingă înainte platforma. Deci