În ultima vreme Serviciul Abuz Neglijare din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului Maramureş se confruntă cu un fenomen ceva mai aparte. Şi anume în care părinţi aflaţi în divorţ sau chiar ulterior pronunţării unei sentinţe judecătoreşti ajung să utilizeze copilul/copiii ca şi factor de presiune la adresa celuilalt, apelând la Telefonul Copilului.
Mai exact, copilul este pus să sune la Telefonul Copilului şi să îşi reclame celălalt părinte de rele tratamente şa.m.d.
“Dacă ne raportăm la numărul de cazuri semnalate pe Telefonul Copilului, atunci putem spune că avem o linie constant de 4 sesizări pe lună.
Cu unele excepţii, de genul insistenţei anumitor persoane de a apela la Telefonul Copilului în speranţa că aceasta ar putea produce argumente de natură juridică care să vină în favoarea lor, de multe ori în nişte circumstanţe şi raportat la nişte aspect care, în urma evaluărilor noastre, nu corespund dorinţelor sau părerilor respectivului cetăţean care face sesizarea.
În ultima vreme într-adevăr Serviciul Abuz Neglijare se confruntă cu acest fenomen, al divorţurilor, din păcate, unul negativ, în care părinţi aflaţi în divorţ sau chiar ulterior pronunţării unei sentinţe judecătoreşti ajung să utilizeze copilul/copiii care şi factor de presiune la adresa celuilalt.
Din păcate, la noi legislaţia nu este clară şi fermă în acest sens. Din punctul meu de vedere un astfel de comportament se înscrie în fenomenul de abuz emoţional, dar, din păcate, soluţia definitivă ajunge să fie atributul exclusiv al instanţei. Cu precizarea că noi putem interveni în primul rând cu servicii de consiliere, atâta vreme cât ni se cer aceste lucruri”, a declarat, pentru citynews.ro, şeful Serviciului Abuz Neglijare din cadrul DGASPC MM, Raoul Dromereschi.