Odată cu lansarea YouTube România, creatorii de conţinut din România au ocazia de a face bani de pe platformă. Matthew Glotzbach de la YouTube explică de ce este atât de importantă dezvoltarea regională.
Matthew Glotzbach, directorul filialei europene a YouTube, a explicat pentru „Weekend Adevărul“ importanţa pe care o are introducerea unei variante locale pentru platforma de conţinut video de la Google.
El vorbeşte şi despre influenţa pe care o are YouTube asupra comunicării tradiţionale şi televiziunii. La sfârşitul lunii trecute, Google a lansat YouTube România, care oferă sugestii de la casele de producţie de la noi şi de la partenerii oficiali ai YouTube. Acest lucru oferă posibilitatea de a face bani din reclamele introduse în video-urile lor, iar utilizatorii pot accesa mai uşor conţinut românesc. Platforma Google se concentrează în ultimii ani pe dezvoltarea canalelor, pe un conţinut mai bun şi construit în jurul preferinţelor utilizatorilor.
„Weekend Adevărul“: Odată lansat YouTube România vine întrebarea evidentă. De ce sunt importante aceste variante regionale?
Matthew Glotzbach: YouTube tocmai a făcut opt ani şi e greu de crezut că e în viaţa noastră de doar atât de puţin timp. Implicarea noastră regională este una dintre principalele diferenţe faţă de media tradiţionale. Istoric vorbind, dacă voiai să-ţi popularizezi conţinutul trebuia să fii în breasla celor din televiziune şi nu ajungeai decât la un nivel naţional, cel mult regional cu mesajul tău. YouTube dă acum creatorilor de conţinut posibilitatea de a fi o voce regională, de a-şi promova conţinutul şi de a oferi acum conţinut de interes local pentru utilizatori.
De ce tocmai acum în 2013? Ce a lipsit până acum în România pentru lansarea platformei locale?
Totul trebuie gândit în faze. Faza unu pentru YouTube a fost disponibilitatea globală, să avem youtube.com p