Veniturile nete s-au redus cu 2,1%, la 1,65 milioane euro, în primul trimestru
Valoarea de piaţă a parcului de retail a scăzut la 70,7 milioane de euro
Compania Atrium European Real Estate a înregistrat în primele trei luni ale acestui an, venituri nete de 1,65 milioane euro din închirierea parcului de retail Militari Shopping Centre din Bucureşti. Acest rezultat este cu 2,1 procente mai mic decât cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut, deşi, în prezent, este ocupat integral.
Veniturile brute au rămas constante, la 1,85 milioane de euro, potrivit raportului financiar al investitorului austriac. În termeni comparabili, veniturile nete s-au redus cu 2,1%. În primele trei luni din 2012 veniturile nete din chirii obţinute de Atrium din proiectul din Bucureşti au fost de 1,7 milioane de euro.
Valoarea de piaţă a Militari Shopping Center s-a redus cu 460.000 de lei în perioada, la 70,7 milioane euro. Portofoliul din România reprezintă 3,2% din valoarea totală a proprietăţilor deţinute de Atrium în Europa, evaluat la 2,2 miliarde de euro. Atrium are în regiune 156 de proprietăţi.
Gradul de ocupare a parcului de retail din Bucureşti a ajuns la 100%, faţă de 98% la finele lunii martie 2013, în timp ce randamentul este de 9,1%.
Proiectele de retail din Arad şi Constanţa, încă nu intră în planurile de dezvoltare
Atrium deţine în România şi două terenuri pentru parcuri de retail, în judeţele Arad şi Constanţa, însă în raport niciunul dintre acestea nu apar ca proiecte în planificare, în condiţiile în care compania estimează pentru piaţa locală o îmbunătăţire modestă în acest an.
Atrium European Real Estate a achiziţionat în 2004 prima fază a proiectului din Militari, dezvoltat de compania belgiană Liebrecht&wooD. Pentru extindere, finalizată în martie 2009, compania a anunţat că a alocat 67 milioane euro