Şcolile de şoferi unde gradul de promovabilitate a cursanţilor nu trece de 40% în primul an de la reautorizare şi de 50% în cel de-al doilea vor rămâne fără licenţă. Directivele propuse de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, nu pare să-i încânte pe instructorii auto care susţin că „măsurile nu au scop pedagogic, ci unul comercial“. În acelaşi timp, Radu Stroe, şeful de Interne, a declarat că va lua măsuri de înăsprire a Codului Rutier.
Ministerul Transporturilor a publicat în Monitorul Oficial un ordin de ministru care reglementează atestarea şcolilor de şoferi şi metodologia de instruire a cursanţilor care se pregătesc pentru examenul auto.
Noile directive ce ţintesc şcolile de şoferi vin la câteva zile după ce Ministerului Tansporturilor a reuşit minunea, ca după patru luni de zile, să realizeze normele în baza cărora şcolilor de şoferi sunt autorizate să-i pregătesacă pe mopedişti.
Asta după ce, pentru că în ultimele patru luni şcolile de şoferi au sistat înscrierile pentru cei care vor să urmeze cursurile de legislaţie pentru mopede, 2.081 de scuterişti din toată ţara s-au ales cu dosar penal după ce au fost prinşi că au condus scutere fără să deţină permis.
Fenechiu susţine că vrea să responsabilizeze instructorii auto
„Şcolile de şoferi va trebui să îşi asume pregătirea integrală a unui cursant, atât cea teoretică, cât şi cea practică. (...) Până acum existau situaţii în care cursanţii primeau lecţii de conducere auto, practică de la instructori autorizaţi, dar nu exista responsabilitatea nimănui, în condiţiile în care cursantul era bine pregătit sau nu la finalizarea acestor şcoli“, a afirmat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, într-o conferinţă de presă.
Cerinţă: autoturismele şcolilor de şoferi să fie dotate cu camere de luat vederi
Un alt element de noutate prevede ca autoturismele şcolilor de şoferi să