Cotidianul „Zi de Zi” vă oferă un interviu realizat cu Sorin Lucaci, PR Manager al Caravanei BookLand, prezentă în municipiul Târgu-Mureş în perioada 14-26 mai. Care este istoricul şi perspectivele Caravanei BookLand, cifre şi statistici inedite despre piaţa cărţii din România şi multe alte informaţii despre cărţi, în interviul următor.
Reporter: De ce v-aţi gândit să înfiinţaţi un nou târg de carte, când deja piaţa aceasta este „ocupată”, iar apetitul românilor pentru citit este atât de scăzut?
Sorin Lucaci: În piaţă, în afară de BookLand sunt doar două târguri de carte reprezentative: Gaudeamus şi Bookfest. Restul sunt târguri ocazionale, fără a exista în acest sens o tradiţie a perioadelor de desfăşurare. Ca să folosesc o sintagma a pieţelor de desfacere, noi suntem într-un „ocean albastru”, adică nu avem concurenţă la nivel naţional. Suntem singura Caravană de carte care acoperă aproape toată suprafaţa ţării. De aceea, am şi fost primiţi cu mult entuziasm. La capitolul librării online, pentru că avem şi o librarie online, www.book-land.ro, într-adevăr ne aflam într-un ocean rosu, adică exista o concurenţă acerbă, căreia încercam să-i facem faţă cu brio. Apetitul românilor pentru lectură a scăzut dramatic din cauza promovării internetului, din cauza crizei economice, din cauza lipsei de educaţie şi a lipsei deprinderii fireşti de a citi, şi, bineînţeles, a altor factori de natură psiho-socială.
Rep.: Cum şi când a luat naştere Caravana BookLand?
S.L.: BookLand a luat naştereîn anul 2011, ca o alternativă viabilă la târgurile de carte existente deja pe piaţa românească, iar în 2012 s-a poziţionat drept cel mai de anvergura proiect de acest gen din România, atât din punctul de vedere al acoperirii geografice, cât şi al duratei. Iniţiativa noastră culturală a fost primită în toate colţurile ţării, cu entuziasm şi curiozitate, în acelasi timp.