Augustin Hagiu: Nu veţi avea transport civilizat în jurul Bucureştiului, pentru că Ministerul Transporturilor vrea civilizaţie doar pe cursele lungi
Patronatele din transporturi se vor întâlni luni cu reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor pentru a le prezenta observaţiile pe tema proiectului de Ordin pentru modificarea Normelor metodologice privind organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora, printre cele mai importante acuzaţii numărându-se faptul că ministerul de resort intenţionează să accepte treacerea la capacităţi mai mari de transport persoane abia din 2016, iar casele de marcat să fie montate doar pe rute de peste 350 km.
"Întâlnirea de luni este una care nu are nicio legătură cu protocolul semnat în urmă cu două zile. Vor participa atât reprezentanţi ai Confederaţiei Naţionale Rutiere, cât şi ai Federaţiei Operatorilor Români de Transport. Proiectul la care vă referiţi nu este deloc în regulă, iar ministerul va trebui să repare greşelile în urma discuţiilor pe care le vom avea luni", a declarat pentru Curierul Naţional consultantul în transporturi Augustin Hagiu.
Acesta a explicat că Ministerul Transporturilor pare să fie de acord cu evaziunea fiscală, în special cea din jurul marilor oraşe precum Capitala, odată ce, contrar situaţiei reale, instituţia vrea să aplice obligativitatea montării caselor de marcat numai pe rute care depăşesc 350 km. "Pe distanţe scurte, în jurul marilor oraşe, unde oamenii plătesc bilete, dar stau 40 pe 20 de locuri, ministrul nu se gândeşte nici să monteze case de marcat şi nici trecerea la capacităţi mai mari de transport. Conform proiectului, abia din 2016 se va trece la capacităţi mai mari de transport. În ce priveşte casele de marcat, acestea ar trebui montate în toate transporturile, nu numai pe distanţe ce depăşesc 350 km. În jurul Bucureştiului, un