Casa de Vinuri Huşi a previzionat, pentru acest an, creşterea cifrei de afaceri cu 50%, de la 10 milioane de euro - vânzări realizate în 2012 - la 15 milioane de euro. Anul trecut, cifra de afaceri înregistrată de producătorul de vinuri de la Huşi a crescut cu 40%.
La finalul lui 2012, valoarea inves-tiţiilor realizate de companie se ridica la 2 milioane de euro, după cum ne-a spus Olimpia Iancu, Key Account Manager în cadrul societăţii comerciale "Speed", care administrează Casa de Vinuri Huşi.
Potrivit domniei sale, un milion de euro a reprezentat investiţia realizată pentru finalizarea lucrărilor de construire şi amenajare a cramei locale destinate circuitului oenoturis-tic şi un milion de euro a fost cheltuit pentru plantarea de soiuri noi de viţă de vie şi replantarea soiurilor care nu mai erau rentabile.
De la începutul acestui an şi până în prezent, compania a investit un milion de euro pentru construirea unei vinoteci cu vinuri vechi de până la 40 de ani.
Anul trecut, Casa de Vinuri Huşi a produs 4.500 de tone de vin, în ultima vreme lansând pe piaţă Gama "Castelul Soarelui".
Compania urmează să lanseze vinurile organice "Amadeu" şi "Lucius", produse în parteneriat cu Institutul de Cercetări Murfatlar.
Din producţia realizată, 20% merge la export, ne-a mai spus Olimpia Iancu, subliniind că ţările de export sunt Franţa, Italia, Ţările Nordice, Ţările Baltice, Ucraina, Rusia, Anglia, Polonia, Germania şi China, unde societatea are de patru ani un punct de lucru, în Tienjn.
Compania cercetează în continuare pieţele externe, în vederea stabilirii de noi relaţii comerciale, pentru acest an Casa de Vinuri Huşi propunându-şi să abordeze piaţa din SUA.
În prezent, compania are 800 de hectare de vie pe rod (100 hectare la Panciu, 300 hectare în Huşi şi 400 de hectare în zona Babadag, Tulcea - unde se află soiurile pentr