Wizz Air, una dintre cele mai mari companii aeriene low-cost din Europa, a renunţat la 25 de rute în programul august 2012 – august 2013, ca răspuns la competitorul Ryanair, în special pentru destinaţia Cork (Irlanda) şi Polonia, scrie publicaţia specializată anna.aero.
Chiar şi-aşa, capacitatea Wizz Air va creşte cu 9% anul acesta, datorită noilor 60 de rute lansate de pe cele 16 baze din Europa Centrală şi de Est.
Compania aeriană nu prea face dezvăluiri despre mişcările din interior, şi mai ales despre performanţele financiare. Dar, ce se poate analiza este reţeaua de rute. Anna.aero a analizat programul pentru august 2013 cu cel precedent, de unde a reieşit că Wizz Air, cu tot cu Wizz Air Ucraina, a renunţat la 25 de rute de pe 26 de aeroporturi în ultimele 12 luni. Printre rutele la care a renunţat, se regăseşte şi ruta Bucureşti – Memmingen (sudul Germaniei).
Cea mai mare tăiere a curselor au fost cele pentru destinaţia Cork din Irlanda, unde a tăiat toate cele şase rute. Acesta este un răspuns direct la decizia competitorului Ryanair din toamna trecută de a opera pe patru din rutele pe care opera şi Wizz Air. De asemenea, Ryanair a început zborurile de pe Aeroportul Katowice (Polonia).
Pe lângă aceste rute la care a renunţat, Wizz Air a mutat alte zboruri de pe Aeoportul Fiumicino (Roma) pe Ciampino (Roma). Este vorba de zborurile de la Cluj-Napoca, Gdansk, Tîrgu Mureş şi Timişoara.
De asemenea, alte patru rute – de la Bucureşti, Cluj-Napoca, Sofia şi Timişoara, au fost mutate de pe Aeroportul din Forli, pe cel din Bologna. În plus, zborurile spre Gdansk şi Varşovia au fost mutate de pe Glasgow Prestwick, pe Glasgow International Airport. Cei de la anna.aero mai notează că Wizz Air ar putea reloca în această vară 17 rute de pe aeroportul Chopin din Varşovia, pe Modlin.
Capacitatea din România, în creştere
În ciuda celor