Vasile Procopie va pleca, împreună cu familia, la Nürnberg, pentru a continua să lucreze în domeniul construcției avioanelor ușoare.
Afacerea cu avioane ușoare, utilitare și de agrement, inițiată de inginerul Vasile Procopie în grajdul fostului CAP din satul Valea Enei, a fost închisă. Timp de zece ani, săteanul din comuna Oniceni a făcut bani din avioane, chiar și pe timp de criză, și a arătat tuturor – autorități, specialiști în domeniu sau oameni simpli – că omul sfințește locul. De la mirare la mândrie nu a fost decât un pas. Vasile Procopie a produs și vândut, de la înființarea SC Aer-Tech Impex SRL, 103 avioane.
Dorința lui de a-și dezvolta afacerea a fost, de fiecare dată, o luptă cu morile de vânt. Construirea unui aerodrom pentru testarea avioanelor produse la Valea Enei nu a fost susținută, în opinia constructorului, de administrația publică de la Oniceni. S-a gândit că alegerile locale din 2012 ar putea fi o rampă de lansare a fabricii din Valea Enei și a candidat la funcția de primar. Nu a putut ține piept candidaților, așa încât, învins în politică, dar încrezător în visul său, a bătut la ușile Primăriei Roman. Locația propusă de autoritățile locale de la Roman, pe terenul unei localnice stabilită în Franța, a fost motiv de negocieri care nu au ajuns, în cele din urmă, la soluția dorită de constructor. Nici în localitatea Horia, unde Vasile Procopie făcea teste cu avioanele sale, nu a găsit o rezolvare, răspunsul specialiștilor fiind acela că terenul nu se pretează la construirea unui aerodrom, fiind situat în zonă inundabilă.
Cu mai bine de zece ani în urmă, Vasile Procopie decidea să se întoarcă acasă, după șase ani de muncă în fabrici de avioane din câteva orașe din Germania – Nürnberg, Dresda și Berlin. “Poate era mai profitabil să rămân în Germania. M-am gândit că este timpul să mă așez la mine acasă, în Valea Enei, ș