Toate pronosticurile de Palme d’Or se îndreptau spre „Viața Adelei, capitolele 1&2 ”, dar nimeni nu se aștepta ca, în mod excepțional, să fie 3 premianți: regizorul de origine tunisiană, Kechiche, care a pomenit în discursul lui și de Primăvara arabă a dezghețului și a libertății de expresie și firește de amor, într-un film despre o elevă de liceu și o studentă la Belle -arte, care după cum sună rezumatul oficial o ajută pe Adèle să se descopere ca femeie. Într-o atmosferă de pro și contra recentei legi promulgate deja a căsătoriilor cuplurilor de același sex, și a unei manifestații de amploare tradiționalistă, la Paris, Cannes-ul dovedește, prin alegerea sa un gest de mare curaj. Ce-i drept că pelicula de 3 ore este impecabil dozată și radiografiază atent, în amănunt fiecare detaliu, sentimental și nu numai, dar nu era singura la fel de meritoasă. Aici intra și cea a fraților Coen, care deja plecaseră acasă, și-au lăsat unul dintre producători și actorul principal, care ne-au asigurat că mâța de care ne-am atașat cu toții e bine sănătoasă (la confrerința de presă au mărturisit că au folosit vreo 6 feline. Ca la sugari, unde se recurge de obicei la gemeni! Tot aici se situează și „Behind the candelabria” , ceea ce îl va face, pe bună dreptate pe regizorul Steven Soderbergh să renunțe la meserie, iar Michael Douglas să rămână cu un gust amar, despre Croazeta unde tatăl lui și-a întâlnit iubirea vieții sale, și ca să fie totul complet, pelicula nici nu iese pe marile ecrane în SUA. Speranța noastră e la coproducătorul HBO. Bruce Dern, septuagenarul a luat trofeul de interpretare, dar nu s-a bucurat de moment, că deja se întorsese în America. E foarte convingător și plin de umor într-un vulcan de replici strălucite , care n-au lipsit din multe selecționate. Poate ar trebui separat un premiu pentru dialoguri. Chinezul care l-a luat pentru un scenariu cam confuz, ca