Producătorul de îmbrăcăminte H&M este acuzat că a inclus în cea mai recentă colecţie a sa de primăvară modele foarte asemănătoare cu unele create de casele de modă de lux Balenciaga, Celine şi Kenzo.
Astfel, colecţia „The New Mix” include, de exemplu, o bustieră albă din bumbac aproape identică cu una prezentă în colecţia de primăvară 2013 a casei Balenciaga. Topul comercializat de retailerul suedez abia a apărut pe rafturile magazinelor sale, în timp ce topul Balenciaga a fost prezent pe podium încă din toamnă, de când au avut loc prezentările pentru sezonul cald al acestui an. Diferenţa de preţ este uriaşă, topul H&M costând 19,95 de dolari, în timp ce cel de la Balenciaga costă 1.535 de dolari, potrivit dailymail.co.uk.
La fel se întâmplă cu o rochie scurtă cu bretele, care are un decolteu din plasă, similară cu o rochie prezentă în colecţia de primăvară Celine, diferenţele de preţ fiind iarăşi notabile, de la 24,95 de dolari pentru ţinuta H&M la 3.250 dolari pentru rochia Celine.
De asemenea, o versiune similară a unei bluze Kenzo imprimată cu imaginea unui tigru (255 de dolari) se regăşeşte în colecţia H&M.
(Rochia retailerului internaţional (stânga), alături de modelul Celine, prezentat în toamnă)
Însă H&M nu a ascuns niciodată faptul că „vânează tendinţe”, dorind să ajungă la un public cât mai larg, pe o piaţă extrem de competitivă.
(Bluza imprimată cu un cap de tigru de la H&M (stânga) şi piesa semnată Kenzo)
Iar retailerul suedez nu a fost singurul acuzat de marile case de modă de aşa ceva. Într-un interviu recent, Tom Ford a dat frâu supărărilor sale pe branduri precum Zara, care „copiază cu neruşinare” modelele din colecţiile designerului.
Cu toate acestea, este foarte puţin probabil ca designerii să poată demonstra acest lucru. Publicul are astfel parte de piese gândite pentru mii de la euro la