Clasa E revine pe piața românească cu un nou design, modern și clasic totodată, dar și cu o mulțime de îmbunătățiri menite atât să atragă clienți, cât și să dea bătăi de cap concurenței
De mai bine de 70 de ani, Clasa E a germanilor de la Mercedes-Benz se află în vârful listei de achiziții a persoanelor cu venituri peste medie. Căutat atât ca mașină de serviciu pentru top-management, cât și ca vehicul necesar pentru sublinierea statutului, modelul a pierdut anul trecut bătălia cu Audi A6, dar, mai ales cu liderul absolut al segmentului BMW Seria 5. Și asta nu se întâmplă doar în România, ci și la nivel european. Cu doar 75.337 de unități (-21%) înmatriculate în 2012 în Europa, Clasa E a ocupat doar poziția a treia a clasamentului, la o distanță considerabilă de Audi A6 (98.403 unități, +21%) și mult sub rezultatul BMW Seria 5 (116.466 unități, -16%). Situația se poate schimba însă radical în acest an, grație apariției noului E, model cu un design mult mai agresiv și mai modern decât varianta intrată pe piață în 2009.
Design nou, tehnologie pe măsură
Deși a beneficiat doar de un face-lift și nu de o înnoire totală, Clasa E arată acum mult mai bine și, în plus, are atuuri greu de trecut cu vederea. Se remarcă în primul rând designul părții frontale, unde nemții au cuplat cele două faruri optând pentru un singur bloc optic. Aspectul dinamic este completat printr-o capotă mai bine conturată și o grilă agresivă. Cele două linii de echipare, Elegance și Avantgarde, pot fi departajate ușor grație abordării diferite a designerilor.
Astfel, versiunea testată de Capital, Elegance, beneficiază de un aspect modern și clasic totodată, influențat atât de emblema amplasată deasupra grilei, cât și de gurile de aer „cuminți“, în timp ce versiunea Avantgarde mizează pe sportivitate fără a se detașa însă de eleganța specifică mărcii. Această a do