Trei, Doamne, şi toate trei! Bariere, căci despre ele e vorba. Ele sunt chinul de zi cu zi al şoferilor bucureşteni care tranzitează nordul şi nord-estul oraşului. În episodul de azi vă spunem cum pierd bucureştenii mai bine de şase ore din viaţa lor, în fiecare zi, stând în coadă la barieră. Aşa ceva n-au văzut europenii.
Nu există zi lăsată de Cel-de-Sus pentru ca la bariera de pe strada Petricani să nu se formeze cozi insuportabile de maşini. De vină este bariera amplasată la trecerea de cale ferată de pe magistrala Bucureşti-Constanţa, care blochează accesul autovehiculelor aproape din 30 în 30 de minute.
Pe aici trec zilnic, în medie, 50 de trenuri, fiecare cu destinaţia lui. Într-o zi din cursul săptămânii, pe aici trec circa 26 de trenuri de călători şi 24 de trenuri de marfă, conform reprezentanţilor CFR. Un tren de pasageri ţine circulaţia blocată vreme de 5-7 minute, în vreme ce unul de marfă petrece circa 15 minute hurducăind prin faţa şoferilor furioşi.
Ei petrec mai mult de şase ore pe zi încolonaţi la bariera din Pipera, din cauza trenurilor care tranzitează zona de nord a oraşului. Trei, Doamne, şi tot trei sunt şi cei care ne sfidează în fiecare zi, nepăsători la durerea noastră.
Pe strada Baicului se produc ambuteiaje zilnic din cauza trenurilor
E vorba de cei trei primari care ar fi putut pune capăt acestei situaţii stânjenitoare prin construirea unui pasaj suprateran similar celui de pe Şoseaua Pipera.
Florentin Costel Pandele, edilul oraşului Voluntari, Neculai Onţanu, edilul sectorului 2, şi, cu voia dumneavoastră, mai-marele edil peste Bucureşti, Sorin Oprescu, sunt cei care ar fi trebuit să găsească o soluţie ca banii publici să fie investiţi în aşa fel încât să nu ne mai facă pe noi, cetăţenii, să pierdem timp şi combustibil, care, din câte ştiu, costă alţi bani. „Am renunţat la acest pr