Exista tari in care ritmul de dezvoltare al infrastructurii este galopant, iar un exemplu in acest sens este China, care a construit aproape 50.000 de kilometri de autostrada doar in ultimul deceniu.
Potrivit CNN, astazi China se poate lauda cu peste 78.800 de kilometri de autostrada si cu un total de peste 4,1 milioane de kilometri de drumuri, dublul cifrei consemnate in anul 2002.
Infrastructura Chinei se afla in continua dezvoltare, iar investitiile sunt pe masura. Doar anul trecut, guvernul de la Beijing a investit 207 miliarde de dolari in acest sector, potrivit analistilor de la KPMG.
Mai mult, conform planificarii facute de guvernantii chinezi pentru urmatorii cinci ani, tara ar urma sa se aleaga cu inca aproape 300.000 de kilometri de autostrada pana in 2015, prin terminarea a noua artere rutiere care leaga nordul de sudul tarii si a 18 alte autostrazi care fac legatura intre estul si vestul tarii. De asemenea, alte sapte noi drumuri de mare viteze ar urma sa fie lege Beijingul de granitele tarii.
20% din populatie globului locuieste in China, iar 5,6% din reteaua de artere rutiere ale lumii se afla pe teritoriul acestei tari. Mai mult, in 2009, China a surclasat Statele Unite pe piata auto, inregistrand vanzari record de 19,3 milioane de masini.
Constructia de autostrazi este una dintre metodele pe care China le foloseste pentru a crea locuri de munca, avand si 46 de companii mari in aceasta industrie, cu un total de 710.500 de angajati, care au incasat in total salarii de 12,3 miliarde de dolari.
Planurile liderilor de la Beijing sunt ca infrastructura sa fie un pilon al economiei, prin rolul pe care il joaca in industria transporturilor, marii industriasi folosindu-se de caile rutiere pentru a-si duce marfa dintr-un capat intr-altul al tarii.
Prin comparatie, Romania a cons