Proiectul administraţiei clujene de încurajare a transportului ecologic, cu bicicleta în oraş şi via „sateliţii" săi, comunele Floreşti şi Apahida stă pe loc.
Dacă pe Cluj-Napoca s-a mai lucrat pe partea de implementare, în Floreşti şi Apahida s-au retrasat pistele pentru că traseul iniţial al acestora gândit din 2010 a fost acoperit cu trotuare de administraţiile locale. Cel puţin asta au anunţat săptămâna trecută şeful Direcţiei de Comunicare, relaţii comunitare şi turism a Primăriei Cluj-Napoca, urmând ca acesta să fie avizat de poliţia rutieră şi de autorităţile de management. Numai că poliţia nu a primit noile date.
În octombrie anul trecut, primăria anunţa că la Cluj-Napoca, s-a trecut la amenajarea staţiilor pentru biciclete. Primarul de Cluj a prezentat chiar şi prototipul-minune de bicicletă şi realizările din cadrul proiectului de realizare a unei reţele de staţii self-service pentru închirierea de biciclete(50 de staţii) şi a peste 15,4 kilometri de piste pe traseul Floreşti - Cluj-Napoca - Apahida.
Bilanţul municipiu atesta că s-au făcut şase (Brâncuşi, Calea Floreşti, Cardinal I. Hossu, Mihai Vizeazu, Dorobanţilor şi Detunata) şi că se lucrează pentru atingerea cifrei de proiect - 43 de puncte de închiriere pe Cluj-Napoca. Potrivit specialiştilor din executiv, la finalul proiectului vor exista 18,8 kilometri de piste de biciclete.
Acesta dacă poliţia rutieră şi autorităţile de management (Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest şi Ministerul Dezvoltării Regionale) vor aviza noua rută retrasată pentru pistele de biciclete.
Liderului asocierii care a câştigat licitaţia pentru amenajările din cadrul proiectul, Viacor Engineering, a recunoscut încă de la finalul anului trecut că există probleme legate de traseul propus în 2010 şi aprobat odată cu finanaţarea pentru pistele de biciclete: Floreşti-Cluj-Napoca-Apahida. Managerul