În următorii ani, manualele şcolare se vor reinventa. Deşi nu se gândeşte încă la renunţarea la forma tipărită, conducerea Ministerului Educaţiei a anunţat introducerea variantelor digitale. Din 2013-2014, doar pentru elevii din clasele întâi. Pe parcurs, pentru toţi colegii acestora.
Mai exact, ideea ar fi ca fiecare lecţie să se poată descărca de pe site-ul ministerului, direct pe calculatoare sau tablete. Manualele digitale vor conţine, pe lângă paginile de carte, exerciţii interactive, jocuri, animaţii, filme, simulări. Pe marginea lecţiilor se vor putea lua şi notiţe sau se vor face teme – la fel de virtuale. „Vom avea atât cărţi în format pdf, cât şi aplicaţii multimedia. Studiile au arătat că elevii învaţă mai rapid atunci când se folosesc instrumentele digitale. Atunci când copiii văd într-un film cum funcţionează sistemul solar, înţeleg mai uşor lecţia decât atunci când privesc o poză dintr-o carte”, a explicat Remus Pricopie, ministrul Educaţiei.
E-book-uri în şcoli
Şcoala nu poate rămâne ancorată în trecut şi în clasic, iar cu această variantă sunt de acord şi şefii din educaţia ieşeană. De aceea, încă din momentul în care se discuta despre introducerea e-book-urilor în şcoli, aceştia au trecut peste rezervele ce ţin de latura financiară şi de cele specifice unor filologi şi au aprobat intrarea în epoca digitală. „Conceptul este foarte generos, înseamnă a avansa, a face parte din secolul XXI, a realiza că lumea virtuală poate să ofere şi beneficii în relaţie cu educaţia fundamentală, cu desfăşurarea procesului educativ. Elevii mai mari pot face cu rapiditate analize, comparaţii, confruntări, în aşa fel încât să realizeze eseuri, cercetări, lucrări de calitate”, a declarat Camelia Gavrilă, inspector şcolar general.
Ghiozdanul e prea greu
Dorinţa digitalizării informaţiilor educaţionale vine şi