9,9 miliarde de euro ne-ar fi costat construcția celor 415 kilometri ai Autostrăzii Transilvania de către firma americană Bechtel, de patru ori mai mult decât valoarea contractului atribuit în 2003 de Guvernul Năstase. Acum putem circula pe doar 52 de kilometri, iar despărțirea totală de Bechtel ar mai putea costa statul român câteva zeci sau chiar sute de milioane de euro, pe lângă cei 1,4 miliarde de euro încasați de Bechtel în perioada 2004-2011.
Autostrada Brașov - Borș (denumită și „Transilvania”), în lungime de 415 km, este un obiectiv de investiții care a fost contractat cu Bechtel Internațional Inc. din SUA în anul 2003, cu termen inițial de finalizare 2012, a parcurs două renegocieri de contract în anii 2005 și 2011 în urma cărora obiectul contractului s-a redus la 112 km, din care 52 km (tronsonul 2B - Câmpia Turzii - Gilău) au fost finalizați în anul 2010 iar 60 km (tronsonul 3C - Suplacul de Barcău - Borș) au termen final 2013.
Zilele trecute, ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Șova, a declarat că luni, 27 mai 2013, va fi reziliat contractul cu compania americană Bechtel. Tot atunci, adică astăzi, va fi anunțată și suma pe care o mai are de achitat statul către constructor, scrie recent mediafax.ro, citându-l pe Dan Șova. "Luni se încheie cu totul", a spus Șova. El a mai precizat că suma despăgubirilor către Bechtel a fost deja stabilită, urmând să fie comunicată oficial luni.
Cum a pornit contractul cu Bechtel
În anul 2012, inspectorii Curții de Conturi au prezentatun raport cu privire la lipsa autostrăzilor din România și făceau referire și la Autostrada Transilvania. Aceştia susţin că şi în prezent “există și persistă în continuare suficiente semne de întrebare referitoare la contractul CNADNR - Bechtel și nu există, în documentele puse la dispoziție, suficiente motivații și justificări pert