Contractul cu compania Bechtel va fi reziliat, însă, nu se ştie când. În continuare, această companie deţine sute de mii de metri cubi de material de construcţie, pe şantierul Autostrăzii Transilvania, astfel că unele voci din PSD apreciază că rezilierea nu trebuia luată în calcul de actualul Guvern.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, se lăuda că până la finalul lui aprilie, contractul cu firma Bechtel va deveni istorie. A trecut luna aprilie, la fel şi luna mai, iar ministrul Şova iese acum să anunţe că, de fapt, nu s-a ajuns la o înţelegere fermă cu reprezentanţii companiei americane. El promite în continuare că acest contract se va rezilia, însă, nu spune când anume. Nu explică nici faptul că americanii de la Bechtel deţin sute de mii de metri cubi de material de construcţie pe şantierul Autostrăzii Transilvania, astfel că statului român nu îi va fi deloc uşor să-i determine pe aceştia să renunţe la contract. Cel care a foast secretar de stat în Ministerul Transporturilor pe vremea negocierilor cu Bechte, în 2003, Sorin Bota (în prezent senator PSD de Maramureş), e de părere că Guvernul trebuia să aleagă să continue lucrările cu Bechtel în regim de parteneriat public privat.
Situaţia companiei americane Bechtel în proiectul Autostrăzii Transilvania rămâne în continuare incertă. Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, nu a reuşit să ajungă la o înţelegere în privinţa penalităţilor, astfel că deşi se doreşte rezilierea acestui contract de lucrări, nu s-a încheiat o înţelegere fermă în acest sens. După două luni de negocieri, Şova susţine acelaşi lucru: că acest contract, ce vizează tronsonul Borş - Suplacu de Barcău (64 de km), se va rezilia, dar fără să spună în ce condiţii. Conform surselor ZIUA de CLUJ, pentru a pleca de pe şantier, Bechtel cere aproape cam tot atât cât ar fi încasat dacă ar fi l