News Cele mai mari nouă companii din piaţa asigurărilor generale au primit în perioada ianuarie-aprilie un număr de 4.250 de reclamaţii de la clienţii nemulţumiţi de gestionarea dosarelor de daună, potrivit datelor publicate de asigurători pe site-urile proprii.
Ponderea reclamaţiilor ajunge la 0,04% din totalul contractelor, ceea ce înseamnă că unu din 2.800 de clienţi este nemulţumit.
Clienţii au început să prindă curaj în ultima perioadă şi să reclame pe căi oficiale problemele pe care le-au întâmpinat cu asigurătorii. Astfel, anul trecut au fost contabilizate 15.000 de petiţii la nivelul întregii pieţe, dublu faţă de volumul din 2011. „Clienţii au descoperit calea de face reclamţii şi au început să o folosească, ceea ce explică creşterea numărului de plângeri. Majoritatea plângerilor sunt ale clienţilor care intră în relaţie directă cu asigurătorul, ale asiguraţilor care nu au beneficiat de serviciile unui broker care să îi asiste în recuperarea daunelor“, explică Bogdan Andriescu, preşedintele UNSICAR - asociaţia profesională a brokerilor de asigurări.
Majoritatea reclamaţiilor fac referire la poliţele de răspundere civilă auto (RCA).
Euroins a raportat cei mai mulţi clienţi nemulţumiţi, numărul plângerilor strânse în perioada ianuarie-martie de asigurător ridicându-se la 1.244, în timp ce 98% dintre acestea au fost fondate. Compania, al cărei portofoliu este format în proporţie de peste 90% de poliţe RCA, conduce şi în clasamentul privind ponderea plângerilor în total contracte, valoarea indicatorului înregistrată la sfârşitul lunii martie fiind de 0,13%, de aproape patru ori mai mare decât media primelor nouă companii.
Citeşte mai mult pe Gândul.info
News Cele mai mari nouă companii din piaţa asigurărilor generale au primit în perioada ianuarie-aprilie un număr de 4.250 de reclamaţii de la cli