În cadrul ședinței de la Tulcea, cu ocazia întâlnirii Consiliului Consultativ pentru Regionalizare, a fost ridicată și problema insolvenței autorităților publice locale. Prin vocea vicepreședintelui Consiliului Județean Alba, Florin Roman, delegația din Alba a propus să se facă o distincție clară între motivele pentru care nu au fost achitate arieratele așa cum prevede legea, înainte să se ia măsuri. Mai precis, un primar, ordonator de credit într-un proiect pe program guvernamental, care nu a primit banii de la Guvern pentru plata lucrărilor, nu ar trebui să fie considerat vinovat de această situație care nu i se datorează.
„Legea insolvenței este foarte drastică cu ordonatorii de credite, primari, viceprimari, președinți și vicepreședinți de Consilii Județene. Noi am spus că este inacceptabil ca dacă un ordonator de credite de la nivel local sau județean nu poate achita arieratele la 3 luni, așa cum precizează legea, să fie în situația de a pierde mandatul. Acest lucru poate genera o stare de abuzuri și o chestiune ce nu are nicio legătură cu democrația. Un președinte de Consiliu Județean sau un primar sunt direct aleși de către cetățeni, iar vicepreședinții și viceprimarii, indirect, de către cetățeni și consilieri. Ni s-a promis că se va face o delimitare foarte clară în normele de aplicare a legii, între un primar care nu poate plăti din cauză că Guvernul nu i-a alocat banii la timp”, a declarat Florin Roman.
„La nivelul județului Alba avem arierate foarte puține, dar toate sunt pe programe guvernamentale. Este vorba despre proiecte de alimentare de apă, canalizări, realizate prin programe guvernamentale. Proiectele au prevăzut o sursă de finanțare, dar nu au primit banii de la Guvern. Am solicitat ca această chestiune să nu fie reținută în culpa primarului, pentru că, atunci când a obținut finanțarea pe proiect, cel care face finanțarea se și ang