Toate pronostcurile de Palme d’Or se îndreptau spre „Viaţa Adelei, capitolele 1&2 ”, dar nimeni nu se aştepta ca, în mod excepţional, să fie 3 premianţi:
regizorul de origine tunisiană, Abdellatif Kechiche, care a pomenit în discursul lui şi de Primăvara arabă a dezgheţului şi a libertăţii de expresie şi fireşte de amor, într-un film despre o elevă de liceu şi o studentă la Belle-Arte, care după cum sună rezumatul oficial o ajută pe Adèle să se descopere ca femeie.
Într-o atmosferă de pro şi contra recentei legi promulgate deja a căsătoriilor cuplurilor de acelaşi sex, şi a unei manifestaţii de amploare tradiţionalistă, la Paris, Cannes-ul dovedeşte, prin alegerea sa un gest de mare curaj. Ce-i drept că pelicula de 3 ore este impecabil dozată şi radiografiază atent, în amănunt fiecare detaliu, sentimental şi nu numai, dar nu era singura la fel de meritoasă.
Aici intra şi cea afraţilor Coen, care deja plecaseră acasă, şi-au lăsat unul dintre producători şi actorul principal, care ne-au asigurat că mâţa de care ne-am ataşat cu toţii e bine sănătoasă (la confrerinţa de presă au mărturisit că au folosit vreo 6 feline. Ca la sugari, unde se recurge de obicei la gemeni!) Tot aici se situează şi „Behind the candelabra”, ceea ce îl va face, pe bună dreptate pe regizorul Steven Soderbergh să renunţe la meserie, iar Michael Douglas să rămână cu un gust amar, despre Croazeta, unde tatăl lui şi-a întâlnit iubirea vieţii sale. Şi ca să fie totul complet, pelicula nici nu iese pe marile ecrane în SUA.
Speranţa noastră e la coproducătorul HBO. Bruce Dern, septuagenarul a luat trofeul de interpretare, dar nu s-a bucurtat de moment, că deja se întorsese în America. E foarte convingător şi plin de umor într-un vulcan de replici strălucite, care n-au lipsit din multe selecţionate. Poate ar trebui separat un premiu pentru dialoguri. Chinezul care l-a luat pentru