Un număr de 6 din 10 gospodării din România şi-au făcut cumpărăturile cel puţin o dată din supermarketurile discounteri, iar frecvenţa medie de cumpărare este de două ori pe lună.
Comerţului modern a crescut anul trecut cu un punct procentual faţă de anul anterior, atrăgând 49% din valoarea totală a pieţei de FMCG pentru consumul acasă, se arată într-un studiu GfK România.
În ultimul trimestru al anului 2012, raportul dintre comerţul modern şi cel tradiţional a ajuns la 50/50 în valoare.
Discounterii acoperă 9% din consumul casnic de bunuri de larg consum în 2012
În acest context, formatul de tip discount acoperă 9% din cheltuielile gospodăriilor din România pentru bunuri de larg consum.
În comparaţie cu anul precedent, se remarcă o creştere de 11% în valoare absolută. Analiza ia în considerare evoluţia Penny Market, XXL Mega Discount şi Lidl, fără Profi care s-a repoziţionat în supermarket începând cu februarie 2012.
Alimentele, cele mai căutate produse în discounteri
Atunci când merg la cumpărături în magazinele de tip discount, categoriile preferate sunt din zona de mâncare şi băuturi (sucuri, cafea, bere, apă).
Segmentul care înregistrează cea mai mare creştere în valoare este cel al produselor alimentare, marcând un plus de 19% faţă de 2011. Pentru băuturi, gospodăriile au cheltuit cu 10% mai mult în magazinele de tip discount pentru aceeaşi perioadă analizată.
Mărcile private, tot mai performante
Odată cu expansiunea formatelor comerţului modern, mărcile private au crescut puternic, ajungând în 2012 la o cotă de piaţă de 12% în valoare pentru bunuri de larg consum la nivelul întregii ţări şi a tuturor formatelor de retail.
În cazul formatelor de tip discount, mărcile private acoperă aproximativ jumătate din cheltuieli, în