Companiile trebuie să acorde o atenţie sporită la evaluarea angajaţilor în funcţie de valorile pe care aceştia le au, nu doar la competenţele dobândite, pentru că oamenii-cheie din companii trebuie să fie în primul rând integri şi lipsiţi de lăcomie – aceasta este una dintre concluziile unei conferinţe pe teme de HR organizată la finele săptămânii trecute de către Banca Naţională.
"Una este să vezi valorile unei organizaţii pe pereţi şi alta este să le trăieşti. Ce trăim astăzi este efectul toleranţei crescute la lipsa de valori, iar acest lucru este confirmat şi statistic, având în vedere că trei sferturi dintre angajaţii seniori cred că diferenţa dintre bine şi rău e relativă. O companie cu o metodă de recrutare pe bază de valori poate trăi mult timp de acum încolo, iar oamenii-cheie trebuie formaţi după ce sunt selectaţi pe bază de valori. Este mai bine să îi angajezi pe cei care poate nu au încă nivelul de competenţe acolo unde trebuie, dar au valorile şi potentialul de a-şi dezvolta competenţele“, a spus headhunterul Radu Manolescu, managing partner al firmei de executive search K.M. Trust&Partners.
Manolescu a admis totuşi că nu poate fi pus un „filtru de valori“ la intrarea într-o instituţie, având în vedere că nu sunt foarte mulţi oameni care să aibă şi valorile şi competenţele pentru a duce un business pe creştere. Totuşi, valorile nu pot fi educate, în timp ce competenţele pot fi dezvoltate, a mai explicat el.
Una dintre instituţiile care încearcă să introducă un sistem de recrutare pe bază de valori este chiar Banca Naţională, care implementează în prezent un proiect care va schimba complet modalităţile de recompensare, recrutare şi retenţie a angajaţilor. Consultanţi în cadrul acestui proiect, în care sunt implicaţi cei peste 1.800 de angajaţi ai BNR, au fost cei de la Hay Group România, una dintre cele mai import