În conversațiile de executive coaching, față în față sau la telefon, de multe ori surprind anumite teme sau idei care se repetă, sunt ca un laitmotiv și, de cele mai multe ori, managerul cu care lucrez este departe de a fi conștient de acest obicei recurent. Mai devreme sau mai târziu acestea devin parte integrantă din brandul lor de lider și au, inevitabil, un impact mai mult sau mai puțin bun asupra celorlalți.
Zilele trecute am participat la meeting-ul săptămânal al unui manager cu o reputație destul de „serioasă” de pesimist. Eram după întâlnirile față în față pe care le avusesem cu echipa lui și, șapte din opt persoane mi-au spus, sub o formă sau alta, cât de negativist este managerul lor. I-am observat modul de expunere a ideilor, precum și feedback-ul avut față de echipă și, cred că de cel puțin zece ori, a folosit cuvântul „catastrofă”: piața este catastrofă, situațiile erau catastrofale, un coleg din alt departament era o catastrofă șamd. Am discutat despre stereotipia lui și, evident, la prima „confruntare” a negat. Continuând sesiunea noastră de executive coaching am mai avut ocazia de câteva ori să îl aud spunând „catastrofă”, așa că, de fiecare dată, l-am rugat să îmi explice ce înseamnă în acel context. Evident, situația era departe de a fi catastrofală și împreună am putut găsi alte cuvinte, „mai pozitive”, pentru a descrie ceea ce se întâmplase!
Citeste mai mult pe cariereonline.ro