Șefii Ministerului Transporturilor vor să impună un anumit tip de mașini cu casă de marcat, numai pe anumite rute Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
În timp ce statul român se luptă cu evaziunea fiscală, Ministerul Transporturilor, condus de Relu Fenechiu, lansează în dezbatere publică un act normativ ce impune obligativitatea introducerii caselor de marcat fiscale doar pentru o parte dintre cei care fac transport de persoane, în următorii trei ani.
Mai mult, se vrea impunerea doar a unui anumit tip de autovehicule, ceea ce ar putea crea monopol, atrag atenţia reprezentanţii Fede raţiei Operatorilor Români de Transport. Concret, un proiect de act normativ prevede că, din această toamnă, cei care fac curse ce depăşesc 350 de kilometri, ca de exemplu Bucureşti-Iaşi, să aibă numai maşini cu 23 de locuri şi să fie dotate cu „aparate fiscale”. Aceeaşi obligativitate va fi valabilă şi pentru cei care transportă persoane pe o distanţă mai mare de 300 de kilometri - din toamna anului viitor, dar şi pentru cei care au un traseu mai mare de 250 de kilometri-din noiembrie 2015.
Rute mici, evaziune fiscală mare
Pe de altă parte, cei care transportă persoane cu microbuze în jurul Capitalei, sau au traseu mai mic de 250 de kilometri, nu vor trebui să aibă în parcul auto anumite maşini, iar despre bon fiscal nu se va pune problema până în luna mai a anului 2016, potrivit proiectului de lege. „Acolo unde este traficul cel mai mare, Bucureşti-Ilfov, şi pe rutele mici, care sunt cele mai aglomerate, mai marii de la Ministerul Transporturilor lasă evaziunea fiscală să înflorească”, a explicat Augustin Hagiu, consultant în transporturi. Acesta a explicat că transporatorilor le este teamă că se pune la cale, „după afacerea plăcuţe”-„afacerea microbuze cu 23 de locuri”. „Casele de marcat trebuiau impuse, de la o dată anume, tuturor transportatorilor, că toţi fac profit şi înca