Ce se ascunde in spatele privatizarii ratate a CFR Marfa. Exista indicii ca doi dintre cei trei participanti la licitatie ar fi conspirat pentru a pune mana pe cel mai important jucator de pe piata transportului feroviar de marfa Pana la termenul-limita din 8 mai, Ministerul Transporturilor primise trei oferte de cumparare a pachetului majoritar de actiuni la CFR Marfa. Se aratasera interesati americanii de la OmniTrax, romanii de la Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea formata din compania autohtona Transferoviar Grup (TFG) si cea austriaca Donau-Finanz GmbH & Co KG. GFR este controlat de Gruia Stroica si de Vasile Didila (conform unor informatii publice, cei doi ar fi frati vitregi), in timp ce Transferoviar Grup este detinut de omul de afaceri Calin Mitica, scrie Capital.
Bechtel pleaca luni din Romania: din ce alte tari a mai fost compania alungata cu scandal. Bechtel este considerata cea mai mare companie de constructii din SUA. De-a lungul a peste un secol de existenta a construit santiere navale, baraje grandioase, buncare, a asigurat infrastructura pentru mai multe editii ale jocurilor olimpice sau a dat in folosinta sisteme complexe de autostrazi la preturi decente. In istoria Bechtel, aceste realizari s-au impletit cu un sir numeros de esecuri si practici neortodoxe: proiecte ale caror pret final a fost de cateva ori mai mare decat valoarea din teren, altele in urma carora o serie de state din lumea a treia au iesit pagubite, proiecte primite prin incredintare directa si a caror calitate a lasat mult de dorit, scrie Romania libera.
O banca, la pret de vila. Daca vreti sa va cumparati o vila, ar fi bine sa mai asteptati. In curand, cu aceiasi bani, ati putea, eventual, sa va cumparati subsidiara din tara noastra a unei banci grecesti. Creditorii internationali ai Greciei si reprezentantii Oficiului de Concurenta al Comisiei Europene