Eu nu ma mir neaparat ca Dan Sova nu a reusit sa rezilieze luni contractul cu Bechtel. Era la limita imposibilului, mai ales ca despagubirile oferite, in jur de 30 de milioane de euro, ar fi fost destul de mici in raport cu prevederile contractului.
Se pare ca Dan Sova a avut ocazia sa se lamureasca, daca nu stia, ce treaba buna poate sa faca firma mamei sale vitrege, cea care a intocmit acest contract extrem de favorabil pentru Bechtel. Daca nu cumva dl. Sova se afla intr-un conflict de interese in aceasta chestiune.
Anca Boagiu a reusit in ultimul sau mandat din 2011 sa rezilieze o parte din acest contract, dar era greu de crezut ca americanii vor abandona usor si ultima reduta.
Ceea ce ii reprosez eu lui Dan Sova nu este atat esecul, cat faptul ca a anuntat cu mare tam-tam aceasta reziliere fara sa fie sigur ca va reusi sa o duca la bun sfarsit. Asta inseamna ca ori este extrem de superficial si a promis inainte de a citi si a negocia sau ca pur si simplu nu se pricepe.
Ca nu se pricepe la infrastructura nu e nicio surpriza. Simpla sa prezenta in fruntea ministerului cu nume nord coreean este un mister al actualei guvernari. Dar, Bechtel fiind o chestiune juridica, dl. Sova ar fi trebuit sa stie ce poate si ce nu poate.
Cert este ca de 9 ani tragem de aceasta autostrada. Contractul a fost semnat in 2003, lucrarile au inceput in 2004, ar fi trebuit sa aiba 416 km, nu are decat 50, construiti la un pret fabulos - 30 de milioane de euro/km.
Multe din lucrarile deja facute si platite au inceput sa se degradeze, altele sunt proaste, fie sub aspectul proiectarii, fie sub cel al realizarii, si trebuie daramate.
Cine e de vina pentru aceasta poveste puturoasa e foarte greu de spus acum pentru ca a devenit un cartof fierbine care se misca rapid intre guvernari, partide si ministri.
@N