Responsabilitatea socială corporativă (CSR) începe să împrumute din dinamismul domeniului de la nivel mondial, pe măsură ce companiile româneşti şi executivii devin mai conştienţi de relevanţa acestuia pentru diferenţierea companiilor, conform studiului Tendinţe şi realităţi CSR în România, realizat de CSRMedia.ro şi Ernst & Young România.
Astfel, 78% dintre respondenţi au declarat că firma pe care o reprezintă are o strategie dedicată CSR-ului, în timp ce 67% dintre ei consideră că interesul general pentru CSR a crescut în ultimele 12 luni. În sprijinul aceleiaşi idei, mai mult de 3/4 dintre companiile care au răspuns spun că au un buget dedicat anual acţiunilor CSR. Dintre acestea, jumătate spun că nivelul bugetului în 2013 este similar cu cel din 2012, în timp ce doar 16% dintre companii au marcat o creştere între 5-10%. În ceea ce priveşte sumele alocate, 66% dintre respondenți au declarat că valoarea medie a unui proiect CSR nu depăşeşte 10.000 EUR.
“Chiar dacă implicarea în CSR a fost o practică iniţiată de filialele companiilor multinaţionale, care o au ca parte a valorilor lor, ea nu mai este de mult timp un concept abstract pentru companiile din România. Pasul următor este acum ca ea să devină o arie stategică pentru cât mai multe companii private româneşti şi pentru instituţiile de interes public. Faptul că 41% dintre respondenţi sunt lideri de companie sau membri în consiliul de administraţie, iar 82% dintre companii au liderii organizaţiei implicaţi activ în eforturile de CSR, arată clar importanţa pe care aceştia o acordă responsabilităţii sociale corporative.” – Bogdan Ion, Country Managing Partner Ernst & Young România.
“Studiul vine în sprijinul tuturor factorilor de decizie din companii, în condiţiile în care responsabilitatea socială corporativă devine treptat o componentă importantă a strategiilor de afaceri. Această n