Există indicii că doi dintre cei trei participanți la licitație ar fi conspirat pentru a pune mâna pe cel mai important jucător de pe piața transportului feroviar de marfă
Până la termenul-limită din 8 mai, Ministerul Transporturilor primise trei oferte de cumpărare a pachetului majoritar de acțiuni la CFR Marfă. Se arătaseră interesați americanii de la OmniTrax, românii de la Grup Feroviar Român (GFR) și asocierea formată din compania autohtonă Transferoviar Grup (TFG) și cea austriacă Donau-Finanz GmbH & Co KG. GFR este controlat de Gruia Stroica și de Vasile Didilă (conform unor informații publice, cei doi ar fi frați vitregi), în timp ce Transferoviar Grup este deținut de omul de afaceri Călin Mitică.
Celebrul și controversatul Gruia Stoica s-a născut în aprilie 1968, iar Vasile Didilă doi ani mai târziu, în martie 1970. Ambii în Brăhășești, județul Galați. Aparent, această localitate situată în apropiere de Tecuci este cea mai importantă pepinieră autohtonă de oameni de afaceri specializați în domeniul feroviar. Căci tot aici și-a petrecut copilăria și prima tinerețe și Călin Mitică. Acesta s-a născut în octombrie 1967 la câteva zeci de kilometri mai la sud, la Făurei, în județul Brăila. Conform arhivei Registrului Comerțului, Călin Mitică a înființat acolo, în 1992, firma M.I.P.S. SRL (radiată în 2002) și locuia în comuna gălățeană și când a devenit acționar la Formet Industrial SA (companie radiată în 2006).
Metoda iepurelui?
În lumea licitațiilor publice din România, „iepurele“ este acea companie care participă la procedură doar pentru a mima existența unei competiții. De cele mai multe ori, firma cu pricina aparține unor rude, prieteni sau parteneri de afaceri ai concurenților și oferă, desigur, un preț peste cel al societății pe care o ajută să câștige licitația.
CITEŞTE ŞI PRACTICA ILEGALĂ A UNUIA DINTRE CEI IVESTITORI