Nouă poduri din Timişoara sunt ieşite din garanţie, avertizează viceprimaul Traian Stoia. Dar repararea lor este momentan imposibilă, pentru că nu a fost prevăzută în bugetul local.
Nouă poduri „expirate”
Viceprimarul Traian Stoia a declarat, vineri, că din cele 18 poduri, pasarele şi pasaje care se află în patrimoniul Municipalităţii, doar patru dintre ele se află în garanţie, iar cinci au expertiza de consolidare efectuată. În cazul celor cinci poduri care au expertiză, în momentul în care acestea vor intra în reparaţii, expertizele lor trebuie aduse la zi, în condiţiile în care cele mai noi sunt de trei-patru ani.
Un exemplu de pod „expirat” este cel de la Gara de Nord înspre bulevardul Tinereţii, unde există două linii de tramvai şi o semaforizare pe ambele părţi ale podului. Mai mult, la fiecare trecere a tramvaielor se produc vibraţii şi se se întâmplă ca, uneori, din cauza semaforizării, tramvaiele să aştepte pe pod la semnalul roşu.
Întrebat când ar putea fi consolidat măcar unul dintre cele nouă poduri poduri, viceprimarul a răspuns că acelea care au expertiză trebuie aduse la zi şi că trebuie să fie consolidate. „Celelalte trebuie expertizate. Asta iarăşi costă bani, şi nu puţini”.
Traian Stoia promite că va prezenta, în curând, fotografii cu toate cele nouă poduri care nu mai sunt în garanţie, exemplificând, deocamdată, doar două. Cel de la Gara de Nord şi Podul de la Turbină.
Cu toate acestea, podurile nu par să fie o prioritate pentru Municipalitate, din moment ce nu se regăsesc în bugetul pe anul acesta. „Pentru aceste lucruri nu există prevederi bugetare. O să trebuiască, la prima rectificare, să ne ocupăm şi de acest aspect. De asemenea, tot la prevederi bugetare, care trebuie compectate cu ocazia viitoarelor rectificări, intră cele 250 de străzi din Timişoara care nu sunt intabulate şi preluate în pa