Mai mult de jumatate dintre proiectele de responsabilitate sociala corporativa din Romania nu depasesc ca valoare medie 10.000 EUR, una din doua companii au acelasi buget pentru proiecte sociale in 2013 ca cel din 2012, iar cele mai multe companii private se orienteaza spre proiecte de educatie si sanatate se arata in studiul Tendinte si realitati CSR in Romania, realizat de CSRMedia.ro si Ernst & Young Romania.
Descarca si citeste din atasament studiul Tendinte si realitati CSR in Romania
Mai mult de 3/4 dintre companiile care au raspuns spun ca au un buget dedicat anual actiunilor CSR. Dintre acestea, jumatate spun ca nivelul bugetului in 2013 este similar cu cel din 2012, in timp ce doar 16% dintre companii au marcat o crestere intre 5-10%. In ceea ce priveste sumele alocate, 66% dintre respondenti au declarat ca valoarea medie a unui proiect CSR nu depaseste 10.000 EUR.
"Chiar daca implicarea in CSR a fost o practica initiata de filialele companiilor multinationale, care o au ca parte a valorilor lor, ea nu mai este de mult timp un concept abstract pentru companiile din Romania. Pasul urmator este acum ca ea sa devina o arie stategica pentru cat mai multe companii private romanesti si pentru institutiile de interes public. Faptul ca 41% dintre respondenti sunt lideri de companie sau membri in consiliul de administratie, iar 82% dintre companii au liderii organizatiei implicati activ in eforturile de CSR, arata clar importanta pe care acestia o acorda responsabilitatii sociale corporative", spune Bogdan Ion, Country Managing Partner Ernst & Young Romania
Studiul realizat de CSRMedia.ro si Ernst & Young Romania are la baza un chestionar aplicat in perioada 10 aprilie ¬ 10 mai 2013. Acesta este primul studiu dedicat domeniului CSR din Romania privit ca instrument de pozition