Codul Rutier este cu siguranţă una dintre cele mai schimbate legi din România. Ceea ce nu se schimbă însă sunt efectele. România ocupă locul doi în Uniunea Europeană, după Lituania, la numărul de decese în accidente rutiere în 2012, figurând printre cele doar patru ţări în care numărul deceselor a crescut anul trecut, în contextul în care, la nivelul Uniunii Europene, mortalitatea pe şosele s-a redus. Şi “trendul” nu s-a schimbat, mai mulţi români mor pe şosele decât pe patul de spital din cauza lipsei de citostatice. Să luăm câteva exemple:
Centrul Infotrafic, 21 mai
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că ieri, 20 mai 2013, s-au înregistrat 13 accidente rutiere grave, în urma cărora trei persoane şi-au pierdut viaţa, iar alte 13 au fost rănite. Principalele cauze generatoare ale evenimentelor au fost viteza neadaptată condiţiilor de drum, conducerea imprudentă şi neacordarea priorităţii pietonilor.
Centrul Infotrafic, 22 mai
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că ieri, 22 mai 2013, s-au înregistrat 16 accidente rutiere grave, în urma cărora două persoane şi-au pierdut viaţa, iar 16 au fost rănite.
Victor Ponta într-un accident la raliu
Şi statisticile pot continua:
1. in fiecare ora un roman este omorat sau schilodit in accidente rutiere; S-a ajuns la situaţia absurdă să fie făcut comunicat de presă pentru ziua în care nu s-a înregistrat nici un accident mortal.
2. locul 1 in UE la accidente rutiere soldate cu morti si raniti grav;
3. locul 2 in UE la accidente mortale ( 94 decese la un milion de locuitor, media UE este de 55, suntem devansati doar de Lituania, cea mai sigura e Malta cu 26 decese la un milion de locuitor);
4.locul 1 la cauzele de deces la tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani e ocupat de