În topul celor mai mari zece jucători de pe piaţa de încălţăminte mai bine de jumătate sunt români, cu afaceri cumulate de 100-110 mil. euro anul trecut.
În acest top intră atât retailerii cu acţionariat local, precum Leonardo (controlat de Florin Panea), Benvenuti (Dan Pavel), Otter (Filip Schwartz) sau Il Passo (Petru Chiriac, Corina Vlad), cât şi producătorii cu activităţi de retail, cum e cazul Musette (controlat de familia Bâtlan).
Nu sunt excluşi nici românii care au adus pe piaţa locală franciza unor branduri străine, cum este cazul lui Eugen Păturan şi al brandului Bata. Ei se bat pentru cei 65 de lei (15 euro) pe care îi cheltuie un român pe pantofi pe an.
Piaţa locală de încălţăminte, evaluată la 650 de milioane de euro anul trecut, este dominată de jucători cu acţionariat român. Această situaţie este destul de rară pe alte pieţe din România, inundate de străini. Cel mai concludent exemplu este cel al pieţei de îmbrăcăminte, unde şi-au făcut intrarea direct toţi cei patru mari ai modei, Inditex, H&M, New Yorker şi C&A.
Totuşi, şi pe piaţa de încălţăminte locală se observă un interes din partea străinilor care îşi dezvoltă reţelele şi îşi majorează cifra de afaceri. Astfel, Leonardo, liderul pieţei locale de încălţăminte şi-a redus de aproape trei ori cifra de afaceri din 2008 până anul trecut, până la aproape 50 de milioane de euro. La polul opus, principalul său rival, grupul german Deichmann, a reuşit în aceeaşi perioadă să îşi majoreze businessul de pe piaţa locală de aproape şase ori.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
În topul celor mai mari zece jucători de pe piaţa de încălţăminte mai bine de jumătate sunt români, cu afaceri cumulate de 100-110 mil. euro anul trecut.
În acest top intră atât retailerii cu acţionariat local, precum Leonardo (controlat de Florin Panea), Benvenuti (Dan Pavel), Otter (Fi