Aproape o jumătate dintre cetăţenii UE (46%) folosesc astăzi internetul pentru a căuta un loc de muncă, a folosi serviciile librăriilor publice, a transmite o declaraţie de impozitare, a înregistra o naştere, a cere un paşaport sau pentru a utiliza alte servicii de e-Guvernare, se arată într-un comunicat de presă al Reprezentanţei Comisiei Europene în România.
80% afirmă că serviciile publice online reprezintă o economie de timp, 76% apreciază flexibilitatea lor, iar 62% afirmă că acestea îi ajută să economisească bani. Utilizatorii sunt însă mai mulţumiţi de serviciile bancare online (nota de satisfacţie 8,5 pe o scară de la 0 la 10) şi de cumpărăturile online (7,6) decât de serviciile publice online (6,5).
Vicepreşedintele Comisiei Europene, Neelie Kroes, a reacţionat în legătură cu aceste rezultate afirmând: "Tendinţele sunt promiţătoare în ceea ce priveşte e-Guvernarea în Europa. Cu toate acestea, faptul că utilizatorii sunt mai satisfăcuţi de serviciile bancare online decât de serviciile publice online arată că administraţiile publice trebuie să îşi amelioreze capacitatea de a crea servicii de e-Guvernare care să pornească de la necesităţile utilizatorilor. De asemenea, sunt necesare mai multe eforturi pentru ca e-Guvernarea să funcţioneze dincolo de frontiere."
Agenda digitală pentru Europa urmăreşte să sporească gradul de utilizare a serviciilor de e‑Guvernare la un procentaj de 50% dintre cetăţenii UE până în 2015.
F.A. Aproape o jumătate dintre cetăţenii UE (46%) folosesc astăzi internetul pentru a căuta un loc de muncă, a folosi serviciile librăriilor publice, a transmite o declaraţie de impozitare, a înregistra o naştere, a cere un paşaport sau pentru a utiliza alte servicii de e-Guvernare, se arată într-un comunicat de presă al Reprezentanţei Comisiei Europene în România.
80% afirmă că serviciile publice online reprezintă o e