Înmatriculările maşinilor second-hand şi a celor transferate de la companiile de leasing la utilizatori odată cu încheierea contractului sunt blocate pentru că autorităţile cer dovada plăţii unei taxe anterioare, însă Fiscul nu are o evidenţă nominală a acestor plăţi din anii trecuţi.
„Prin textul de lege privind timbrul de mediu nu se poate colecta taxa în vederea înmatriculării pentru că nu se poate lua uşor adeverinţa privind plăţile pentru taxele anterioare, deci înmatriculările sunt blocate. Am luat legătura cu autorităţile, ANAF, Administraţia Fondului de Mediu şi Ministerul Mediului, însă cu toată voinţa acestor instituţii, ANAF nu are o evidenţă din punct de vedere tehnic a încasărilor anterioare şi astfel se blochează procedura de înmatriculare”, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, secretarul general al Asociaţiei Societăţilor Financiare ALB România, Adriana Ahciarliu, citată de Mediafax.
Ea a arătat că fiecare instituţie în parte cu care asociaţia a intrat în dialog spune că nu este cea decidentă în această situaţie.
ALB a propus Ministerului Mediului ca firma de leasing să preia obligaţia de a prezenta dovada plăţii taxelor anterioare după ce se realizează înmatricularea maşinii, eliminând astfel blocajul.
Înmatriculările maşinilor second-hand şi a celor transferate de la companiile de leasing la utilizatori odată cu încheierea contractului sunt blocate pentru că autorităţile cer dovada plăţii unei taxe anterioare, însă Fiscul nu are o evidenţă nominală a acestor plăţi din anii trecuţi.
„Prin textul de lege privind timbrul de mediu nu se poate colecta taxa în vederea înmatriculării pentru că nu se poate lua uşor adeverinţa privind plăţile pentru taxele anterioare, deci înmatriculările sunt blocate. Am luat legătura cu autorităţile, ANAF, Administraţia Fondului de Mediu şi Ministerul Mediului, însă cu toată voin